VERTREK= Spannend!! - Reisverslag uit Peking, China van Yoana Rotsaert - WaarBenJij.nu VERTREK= Spannend!! - Reisverslag uit Peking, China van Yoana Rotsaert - WaarBenJij.nu

VERTREK= Spannend!!

Blijf op de hoogte en volg Yoana

07 Oktober 2012 | China, Peking

Op 20 augustus was het dan eindelijk zover: ik zou voor een jaar naar China vertrekken! Na vele knuffels, enkele traantje en een laatste zwaai stonden Dorien, Tom en ik klaar om op het vliegtuig te stappen richting Beijing. Ons avontuur kon beginnen! :D
Aangekomen in Beijing wilden we een taxi nemen richting het hostel, dit was echter moeilijker dan verwacht. Er geraakte slechts 1 valies in de koffer van een normale taxi, dus moesten we een busje nemen. 3 laowaien (zo noemen de Chinezen de buitenlanders) met een dikke valies = de ultieme kans voor Chinezen om ons dik af te zetten! Na enkele pogingen de prijs toch ietwat lager te krijgen, stapten we uiteindelijk toch in. Het verkeer in China is sinds twee jaar geleden niets veranderd. Slalommen om toch maar de snelste te zijn, regelmatig de toeter gebruiken: het is hier allemaal heel normaal.
Na een ritje van ongeveer een uurtje kwamen we eindelijk aan in het hostel. Daar stond Marlies ons op te wachten. Zij had in Chengdu vrijwilligerswerk gedaan. Het hostel was zeer proper, lieve staff, lekker ontbijt... Een goede start!
Liefs , Yoana

Yoana

Hallo! Ik ben Yoana. Ik zal dit jaar een jaar aan Hehai University in Nanjing Chinees studeren. Ik hoop ondertussen veel te kunnen reizen en te kunnen genieten van de Chinese cultuur, het Chinees eten en de Chinese drukte! :p

Actief sinds 02 Sept. 2012