Hohai daxue en de omgeving - Reisverslag uit Nanjing, China van Yoana Rotsaert - WaarBenJij.nu Hohai daxue en de omgeving - Reisverslag uit Nanjing, China van Yoana Rotsaert - WaarBenJij.nu

Hohai daxue en de omgeving

Blijf op de hoogte en volg Yoana

08 Oktober 2012 | China, Nanjing

Toen ik samen met Dorien op Hehai University toekwam wist blijkbaar niemand welke kant we moesten uitgaan. Dit was helemaal geen pretje, wetende dat het heel warm was die dag en dat we met meer dan 30 kilo bagage van hot naar her werden gestuurd! Uiteindelijk hebben we toch iemand gevonden die ons naar het International Office kon begeleiden. Daar aangekomen moest ik allerlei papieren invullen, naar de bank gaan om een Chinese bankkaart aan te schaffen en ook pasfoto’s laten trekken. De man van de foto’s vond dat er iets mis was met mijn schouders en met mijn haar, dus heeft hij deze allebei maar gefotoshopt! :p Na twee dagen door de stad rond te toeren om alle papieren in orde te brengen moest ik een week wachten eer ik mijzelf een trotse resident van Nanjing kon noemen.

De campus is zoals ik verwacht had: gebouwen omringd door bomen en gras. De campus is redelijk groot, maar ik zie altijd hetzelfde. Ik kom binnen via maingate, ga via de trappen naar mijn dorm, van maandag tot vrijdag ga ik via andere trappen naar beneden richting mijn lesgebouw. Elke morgend koop ik een flesje water bij dezelfde meneer, ondertussen kent die mij al en slagen we een babbeltje. Naast het lesgebouw heb je ook de twee kantines. Je krijgt hier een bord rijst en dan kan je groentjes, vlees of vis kiezen. Als je twee dingen neemt, ben je ongeveer 5RMB kwijt en heb je lekker gegeten!

De campus is echt zeer goed gelegen. Ik ben op 10min stappen van Nanjing Normal University (de univ waar Tom en Ruben zitten), ik ben op 1min verwijderd van het busstation dat naar het centrum gaat, en deze bus gaat ook naar Southeast University (univ waar Jolien en Siuwan zitten). De univ wordt ook omringd door verschillende lekkere restaurantjes en als ik vroeg genoeg opsta kan ik genieten van een lekkere baozi of ander typisch Chinees ontbijt aan een kraampje! Oh ja en elke avond is er een avondmarktje op de straat rechtover mijn univ. Op het avondmarktje kan je allerlei dingen kopen: kuisgerief, schoenen, kleren, handtassen, lakens… Het is er echt heel gezellig en typisch Chinees.

Liefs, Yoana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoana

Hallo! Ik ben Yoana. Ik zal dit jaar een jaar aan Hehai University in Nanjing Chinees studeren. Ik hoop ondertussen veel te kunnen reizen en te kunnen genieten van de Chinese cultuur, het Chinees eten en de Chinese drukte! :p

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5579

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 30 Juni 2013

Nanjing

20 Augustus 2012 - 29 Augustus 2012

Beijing

Landen bezocht: