Frigo-avontuur - Reisverslag uit Nanjing, China van Yoana Rotsaert - WaarBenJij.nu Frigo-avontuur - Reisverslag uit Nanjing, China van Yoana Rotsaert - WaarBenJij.nu

Frigo-avontuur

Blijf op de hoogte en volg Yoana

08 Oktober 2012 | China, Nanjing

Om elke dag drie keer per dag Chinees te eten was voor mij een beetje teveel van het goede, dus besloot ik om een frigo te kopen. Zodanig dat ik er wat groentjes ik kon bewaren om ‘smiddags een slaatje te maken en ook yoghurt, melk en confituur in kon stoppen om ‘smorgens een lekker ontbijtje te kunnen eten! :D Bello en Osman wisten mij te vertellen dat ik op de tweedehandsstraat een goedkope frigo zou kunnen vinden. Toen Ruben en ik toekwamen zagen we een straat vol winkeltjes (de helft van hun goederen stond op het voetpad tentoongesteld) met tweedehands frigo's, tweedehands airco, tweedehands wasmachines. Na elk winkeltje nauwkeurig te hebben bestudeerd besloot ik om bij een lief vrouwtje een kleine frigo te kopen. Nadat we over de prijs gediscussieerd hadden was ik de trotse eigenaar van een mooie koelkast en dit slechts voor 330RMB. Wanneer ik aan de vrouw vroeg hoe de ijskast op mijn kot zou geraken, zei ze dat het geen probleem was om de taxi te nemen. Ja, daar stonden we dan op straat met een frigo en GEEN taxi te bespeuren... Dan zijn we maar een stukje gewandeld ik vooraan, Ruben achteraan. Hahaha, het was zowel voor ons als voor de Chinezen enorm grappig! Uiteindelijk hebben we toch een taxi gevonden die bereid was om ons te brengen. Ik moest wel gedurende de hele rit de frigo op mijn schoot houden, anders zou zijn achterbank vuil worden.

Hij werkt nog steeds heel goed en er steekt veel lekkers in! :D